Am fost in Algarve, Portugalia

Din 2 pana in 9 iunie 2018 am fost in Algarve, in zona de Sud a Portugaliei. Am fost sa aflam istoria, sa vedem orasele pescaresti, oamenii si plajele superbe.

Ne-am cazat in Lagos, e la aproximativ 100 de km fata de Faro, unde a aterizat avionul, cea mai indepartata statiune fata de aeroport. E un orasel istoric bine pus la punct, ferit de galagie si party-urile englezilor. Cei mai multi turisti se gaseaza in Albuferira, e plin de englezi, e galagie, sunt discoteci, multa bautura, party party.

Aici gasesti descris fiecare oras si absolut tot ce ar trebui sa stii despre Algarve http://www.algarve-tourist.com

Am zburat din Budapesta pana in Faro cu wizz air. Am prins foarte scump biletul, la 1200 de lei cu tot cu wizz discount club, desi l-am cumparat in februarie. In luna mai costul unui bilet era de 600 de lei, iar in principiu ne asteptam sa coste in jur de 800 lei dus intors. Am zburat 4 ore. Desi eram un grup nu am prins locuri unul langa altul, check-in l-am facut la secunda. Observ ca aplica aceiasi politica de locuri ca si ryan air. Pe langa trolerul de 10kg mi-am luat wizz priority cu aproximativ 100 de le idus intors si am avut un rucsac suplimentar.

Din Faro neaparat sa aplici pentru transfer de la aeroport,door 2 door. Sunt ieftine si nu merita efortul pentru trenuri, busuri etc. De la aeroport spre  Lagos, la cazare,  ne-a costa 17 euro de om si am fost 4 oameni. Am facut aproximativ 1 ora pe autostrada.

Am ales Lagos pentru ca acolo sunt 4 plaje importante si e o statiune mai linistita. Gasesti tot ce vrei: mec, Burger King, supermaketuri, lidl, restaurant si poti pleca rapid spre orice oras doresti.
In prima zi am stat local, ne-am dus pe plaje si am cutreierat statiunea. Ulterior ne-am inchiriat masina, am iesit decent  la pret si ne-am plimbat pe toata coasta.
Se circula foarte bine, soferii sunt foarte disciplinati, fara claxoane si se circula relativ incet. Am prins parcari gratuit, dar si cu bani putini, iar in privinta parcarilor nu trebuie sa iti faci griji, gaseste in orice statiune toate tipurile de parcari.

Am fost in orase pescaresti vechi, cu istorie: Ferragundo, Alvor si ne-am oprit in orice oras mic am vazut pe indicator. Gasesti oriunde toate facilitatile, baruri, cafenele, restaurante.

Mancarea e decenta la pret, de la 4,5 euro un panini, pizza de la 8 pana la 12 euro, de la 10 euro incep meniurile cu peste, paste, Burger. Bautura e super ieftina fata de Franta, Italia….maxim 2 euro o cafea, 2 euro o cola, 2,3, 4 euro o bere in functie de care vrei si ce cantitate, vinul e 3 euro paharul, iar paharul e aproape plin si foarte bun. In supermarket un vin incepe de la 5 euro si indiferent ce alegi toate sunt bune, chiar foarte bune.  Tigarile sunt minim 5 euro. Uberul e prezent, decent la pret, l-am folosit de 3 ori.

Ne-am plimbat cu barca din Portimao prin grote, am platit 27 de euro/om si a durat aprox 1 :45. Scopul a fost sa ajungem la grota Benagil. Nu am calcat pe nisipul din grota, barca era mare si nu putea sa  ancoreze. Daca vrei efectiv sa ajungi in grota e necesar sa mergi cum masina pana langa grota Benagil, vezi google maps si de acolo iti inchiriezi o barca mica cu vasle. Deasemenea gasesti sa inchiriezi kayak, costa in jur de 25 de euro, iar in Lagos te duceau intr-un tur organizat.

Plajele sunt superbe, salbatice, gasesti baruri pe ele totusi, preturi decente si acolo. Am fost la inceput de iunie, mare grija la vreme, m-as duce spre final de iunie, inceput de iulie sa fie putin mai cald.
Apa in ocean e foarte rece, daca vrei sa faci baie, snorkeling etc – Algarve nu e pentru asa ceva. Seara e frig, am avut nevoie de hanorac, uneori si o gecuta. Nu am prins cea mai buna vreme.

Cea mai smechera statiune e Vilamoura, cand ai intrat in ea iti dai seama ca esti altundeva. Gazon, palmieri toaletati perfect, vile, apartamente construite intr-un stil aparte.
Orasele sunt curate,interesante nu foarte spectacoloase fata de Italia, dar oamenii sunt extrem de calzi si prietenosi. Engleza se vorbeste foarte bine, plata cu cardul e acceptata oriunde. Sa nu te bazezi pe mijloace de transport in común, sunt aproape inexistente.

2 cupluri au plecat Budapesta –Lisabona cu vreo 4 zile inainte de Algarve. Au vizitat zona si au venit ulterior cu trenul spre Lagos. Trenul Lisabona Lagos costa aprox 30 de euro/om, durata calatoriei e de  3 ore si trebuie la un moment dat sa il schimbi. Conditii decente, wifi etc. A fost o idee buna cu Lisabona inclusa, sa nu mai dai bani iar pe avion. Lisabona si cu orasele de langa must see. Sintra, Cabo da Roca, Cascais.

Scrisoare catre Julieta

Si ma cuprinde nostalgia in miez de noapte, nu am mai reusit sa imi tin emotiile in frau si am izbucnit in plans, ca un prunc proaspat nascut. M-am mintit ca pot rezista in timp si ca pot da la o parte trecutul fara sa clipesc, dar pana la urma totul iese dinou la suprafata.

Cumva dramatic ma uit in oglinda si ma vad plangand... e trist, oglinda nu m-a vazut de multe luni cu lacrimi in ochi.

Problema nu o gasesc, probabil doar acumularea de trairi interioare care au izbucnic in vis si s-au materializat in realitate.

Am deschis laptopul, nestiind ce sa fac, am pus o piesa pe fundal si ti-am scris acest mesaj.

De ce tie? Stiu raspunsul, defapt raspunsul era tot timpul evident, doar ca am incercat sa il ingrop.

Ai insemnat enorm pentru mine, mi-ai daruit clipe de neuitat si emotii pe care nu am reusit sa le mai retraiesc. E emotia primului lucru, emotie pe care oricat ai incerca sa o retraiesti, nu mai poti, pentru ca e unica.

Unii oameni sunt facuti pentru a fi agenti de vanzari, altii pentru a fi constructori sau arhitectii, altii pentru a fi buni contabili sau orice alta meserie; unii sunt facuti pentru a dansa, iar unii sunt facuti pentru a iubi.

Te iubesc cum nu am iubit pe nimeni, te iubesc mai mult decat pe mine, te iubesc mai mult decat diminetile splendide cand soarele rasare deasupra unui lac, te iubesc mai mult decat in povesti, cred ca te iubesc mai mult decat pot descrie.

Luni intregi, iata ca s-a ajuns la ani, am incercat sa dau la o parte amintirea ta si sa incerc sa depasesc momentul.

L-am depasit cumva si am trecut peste, dar in esenta la momente de cumpana si de bucurie imaginea ta imi revine in minte.

Da stiu... e ciudat ce citesti, e ciudat ce simt, e ciudat ca dupa atata timp iti scriu asa ceva, dar a sosit momentul sa-ti impartasesc cu ce ma zbat.

Fara nici o pretentie sau vreun optimism absurd care nu isi are locul in timpurile curente, am dorit sa aflii ceea ce tanjeste in mine. Tanjeste sufletul de dorul tau, dor de persoana ta, de glasul tau, de umerii si soldurile tale, de infinitul pieptului tau care mai demult ma facea sa exclam vocale..

Vremurile au apus, povestile se sfarsesc, a noastra s-a incheiat intr-o seara de 30 decembrie, intr-un anotimp al nasterilor si al bucuriei fata de nou nascut, iar pentru mine totul s-a transformat intr-un priveghi al unei relatii speciale.

Multi condamna iubirea care ti-o port si pe care incerc sa o ascund de ei pentru a nu fi batjocorita, dar am realizat, iata, acum, ca eu sunt facut pentru a te iubi in continuare.

Si te voi iubi neconditionat ca si pana acuma, fara nici o remuscare, caci ceea ce simt e o binecuvantare.